Ikut Blog Kami

Album Kami

Album Kami
Koleksi Nasyid Indie Vol. 2: Nasyeed Semesta

Tuesday, June 5, 2012

Bytiey Bakal Muncul dengan Mini Album


Insya-Allah jika tiada aral melintang kami akan tampil dengan mini album yang bakal memuatkan lima buah lagu. Antara lagu yang akan dimuatkan ialah lagu Hijrah yang akan dinyanyikan semula dan diberi nafas baru dengan susunan muzik baru yang lebih mantap, insya-Allah.

Semua ini hanyalah perancangan kami selaku manusia. Allah-lah yang menentukan sama ada ianya akan benar-benar menjadi kenyataan ataupun tidak. Kami mengharapkan doa daripada peminat sekalian mudah-mudahan perancangan kami ini menjadi dan diberkati Allah.

Paling awal untuk kami menerbitkannya ialah akhir tahun ini dan paling lewat mungkin tahun hadapan. Ahli Bytiey yang akan menyertai projek mini album ini ialah Nasih, Qatadah dan Syukri. Kami juga sedang mempelawa bekas ahli Bytiey, Firdaus untuk menyertai semula Bytiey sekaligus menyertai projek ini.

Kemungkinan empat buah lagu lagi yang akan dirakamkan ialah dua daripadanya lagu baru kami dan dua lagi lagu lama sebuah kumpulan nasyid terkenal tanah air yang akan kami nyanyikan semula serta memberi nafas baru ke dalam lagu-lagu tersebut.

Kami masih berkira-kira untuk memilih studio rakaman mana yang ingin dirakam lagu-lagu kami dalam mini album ini. Antara studio yang kami fikirkan ialah Neurotic Studio milik Halim Devotees, studio UNIC Records dan studio Hijjaz Records. Kemungkinan juga susunan muzik lagu kami akan dibuat oleh Zul Visa.

Setakat itu sajalah yang dapat kami kongsikan setakat ini. Berita selanjutnya akan menyusul, insya-Allah. Jangan lupa untuk dapatkan mini album Bytiey nanti ya? Sekian, terima kasih kerana sudi membaca.


No comments:

Post a Comment